Regnbue dåpskake

I det siste har jeg sett mye til `regnbue` kaker. Dette er en kake fylt med masse farger og ser utrolig kul ut! Det er en kake jeg har hatt lyst til å lage lenge, så nå var det på tide! Da jeg ikke har laget noen dåpskaker tidligere, tok jeg denne muligheten til å dekorere den i lyseblå barnevogn tema, som passer ypperlig som en dåpskake! 

Dette trenger du:
Kakebunner

500 g sukker
280 g smør
7 eggehviter
600 g mel
4 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker
3 dl melk
5 ulike konditorfarger

White chocolate frosting 1 1/2porsjon. Oppskrift dinner du her.

Bland sukker og smør luftig.

 Tilsett deretter eggehvitene mens mikseren går.

Sikt sammen mel, bakepulver og vaniljesukker. Ha deretter i melblanding og melk omhverandre mens mikseren går.
Fordel deretter røren i 5 ulike tallerker med ca 250g røre i hver. Bland med ønskede farger, og hell deretter i 1 farge i en 22cm rund form.

Vil også bare vise frem dette nye fantastisk fine kakefatet mitt :D

Når en bunn er feridig steker du neste farge. 

Ha ett lag med hvit sjokoladekrem over kaken.

Legg deretter på neste lag.


Gjør dette til...

Alle kakene er ferdige, og spre ett tynt lag med hvit sjokoladekrem rundt kanten og på toppen av kaken.

Bland en halv porsjon med hvit sjokoladekrem i lyseblå farge. For instruks på å lage kurvmønster slik jeg har brukt på kaken her kan du gå her på youtube.

For å lage toppen av vogna dro jeg bare kremen utover med en spatula, og pyntet kantene med en stjerne tipp.



Slik ble kaken seende ut inni :)





1 kommentar: