Rosa Sjokoladekake!

Nå har jeg endelig funnet den perfekte oppskriften på sjokoladekake! Den blir luftig, og har såppas lite sjokoladesmak at den ikke er kvalmende. Jeg er ikke noe spesielt glad i sjokoladekaker, men denne her, sammen med hvit sjokoladekrem, er utrolig god! 

Dette trenger du:
Sjokoladekake
3egg
3dl sukker
3dl mel
1,5ts bakepulver
1ss kakao
1dl vann

Hvit sjokoladekrem:
230g smør
4dl melis
200g hvit sjokolade


Start med og blande egg og sukker til en luftig eggedosis, ca 5minutter.
Ha deretter i mel, bakepulver og kakao som er siktet sammen. 
Bland dette i eggedosisen med en slikkepott, bland med store bevegelser.
Bland til slutt i vannet og bland alt godt. 

Røra holder til former mellom 20-24cm. Og stekes på 160grader i 30-45min. Til denne kaken brukte jeg hjerteformen til mor :) 

Når kaken er ferdig lager du sjokoladekremen. Jeg laget 1 1/2porsjon sjokoladekrem.
Hvordan lage hvit sjokoladekrem!
Brukte hvit sjokolade krem inni og rundt kaka!
For å pynte den som på bilde, spruter du ut en liten dråpe og drar den forsiktig ut, så legger på en ny dråpe og drar forsiktig ut. Dette tar utrolig lang tid :) 
Blandet forskjellige rosa toner med rosa farge fra Wilton! 

Jeg fikk plutselig litt dårlig tid, så rakk ikke pynte toppen av kaka, så gjorde det bare veldig kjapt. 


Slik ble da bursdagskaken min seende ut :)



Har en vennine som er utrolig flink til å ta bilder, så det er hun som har tatt alle bildene for meg :)



1 kommentar:

  1. Steketid? Sjokoladekremen hvordan lager du den, smeltes? Hva har du inni?

    SvarSlett