Pasjonsfrukt dessert!

God kveld søte lesere! 

Her om dagen kom jeg over en annen bakeblogg som jeg forelsket meg i med en gang. Bloggen er www.passion4vintage.com, dette er en blogg som handler om alt mulig! Bloggen er drevet av Ingrid som er utrolig flink. Bloggen hennes er en stor inspirasjon, og det er utrolig mye som frister :) Har allerede prøvd to av hennes oppskrifter. Den ene laget jeg idag, og det var noe helt nytt for meg! 

Dette trenger du:
8Pasjonsfrukt
6eggeplommer
3eggehviter
1 beger Creme fraiche 
150g sukker + 3ss sukker

Start med å skrape ut kjøttet.

Ha kjøttet i en kjele,

Sammen med eggeplommer, sukker og creme fraiche.

Varm opp røra under svak varme. Varm til den får et tykt, smooth utseende. 

Sil ut frøene,
Og sett resten av røra i kjøleskapet til av kjøling.

Lag marengs av 3ss sukker og eggehvitene.

Visp inn pasjonsrøra i marengsen med store omrøringer.


Hell i små dessertbeger, jeg brukte store shotteglass :p Og la de kjøle seg i kjøleskapet i ca 2timer.

Pyntet med sjokolade. Kan også pyntes med forskjellige bær og hva enn du måtte ønske:)

Pyntet også noen med pasjonsfruktsfrø.

Dette var en veldig interessant dessert. Det er litt utenfor min komfor sone med tanke på smak. Jeg har egentlig aldri smakt på pasjonsfrukt, men denne desserten var overaskende god. I min nærmeste familie var det litt delte meninger. Mamma likte den veldig godt, mens kjæresten og broren min var litt skeptiske. Den er litt mer "voksen" i smaken, enn mye av det andre jeg lager :) 
Prøver du denne oppskriften, fortell meg gjerne hva dere syntes :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar