Halloween Zombie Eye Cake

Nå er det snart halloween igjen. Fetter`n min skal ha halloween fest så da passer det fint med en ekkel, god kake :) Satt å prøvde å finne noe inspirasjon på nettet til en kul kake til barn i 10års alderen! Fant til slutt en øye kake, så da prøvde jeg meg på det :) 

Dette trenger du:
Sjokoladekake
6 egg
6 dl sukker
6 dl mel
3 ts bakepulver
2 ss kakao
2 dl vann

Sjokoladekrem
330 g smør
3 dl melis
300 g sjokolade



Start med å blande egg og sukker sammen til en luftig eggedosis.

Ha i mel og bakepulver og bland godt.

Ha også i kakao og bland godt.

Ha røra i en 26cm rund form.

Ha også en del av røra i en rund form. Denne kan kjøpes på kakeboksen.no 

Stek kakene på 160grader i ca 40minutter.

Mens kakene avkjøler seg kan du lage sjokoladekremen. Start med å blande smør luftig.

Pisk inn melis.

Smelt sjokolade over ett vannbad, og bland deretter inn i smørkremen.



Skjær kakene i lag og fyll med sjokoladekrem.

Ha ett tynt lag med sjokolade rundt kaken også.

Gjør det samme med den store kaken.

Bre over farget marsipan. Først brer du en gugge-grønn marsipan på kakebunnen, og en gul-grønn marsipan over øye kaken. Tegnet på blodårene med en spiselig penn. 

Laget også noen gugge-grønne fingre med svarte finger negler.

På og rundt kaken hadde jeg litt gørr og blod :) Yum! 
Dette laget jeg slik:
Ha gelatinpulver, vann og lys sirup i en skål. Varm opp i mikroen og avkjøl i kjøleskapet.

Slik ble halloween kaken min i år :)

Må si at jeg syntes denne kaken er ganske så ekkel, og ganske så god :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar