Hvit sjokolade ostekake med appelsin

Hvit sjokolade er noe jeg er utrolig glad i! Jeg bare elsker smaken. Er også veldig glad i ostekake, så tenkte at jeg måtte kombinere dette! Var litt usikker, men bestemte meg for å kombinere appelsinsmak også! Var veldig spent på hvordan denne kaken kom til å smake, men er veldig fornøyd med smaken. Den er både søt og frisk, og bare utrolig god! 

Dette trenger du:
Bunn
1pk sjokoladebixit
140g melange

Ostefyll
150 g hvit sjokolade
2dl melis
2dl fløte
200 g philadelfia original
2pk appelsingele

3-4appelsiner til dekorasjon


  1. Knus kjeksen go bland med smøret. Trykk i bunnen av en 24cm rund kakeform.
  2. Bland kremost og melis luftig.
  3. Lag krem av kremfløte og bland sammen med kremost.
  4. Smelt sjokolade over vannbad, avkjøl og bland inn kremosten.
  5. Lag den ene gelepakken, bruk 2,5 dl vann istedenfor 5dl.
  6. Bland geelen i røra.
  7. Ha røra i kakeformen og sett tilbake i kjøleskapet.
  8. Lag gelepakke nr 2, og ha på toppen av kaken.
  9. Skjær appelsin skiver og ha på toppen av kaken.


Siden det er skall på appelsinene på toppen, dro jeg de bare av når jeg spiste den :)
Den ble veldig god :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar