Mikke & Minnie Marsipankake

God kveld søte lesere! Idag har jeg laget kake i hele dag! Jeg har laget en marsipankake med jordbær og kiwi til en liten jente som blir fire år. Kaken er dekorert med både mikke og minnie mus. 

Dette trenger du:
Sukkerbrød
6 egg
180 g sukker
180 g mel
1,5 ts bakepulver

Fyll
1 kurv jordbær
3 kiwi
1 dl eplejuice
6 dl kremfløte
2pk marsipan

Jeg laget mikke og minnie dagen før jeg laget kaken. For å lage mikke og minnie tegnet jeg en template
så jeg hadde noe å skjære etter.  
Her er mikke og minnie sine ører :)
Laget annsiktene på mikke og minnie på samme måte og brukte spiselig lim for å feste annsikt og ører.

Trykket ut nesen og øynene med baksiden av en sprøytetipp.

Tegnet på munn, streken under øynene og øyevippene til minnie med disse flotte spiselige pennene fra Gaver og Glass 

Så kom det til selve kaken :)
Ha egg og sukker i en bolle.

Visp til eggedosis, dette tar ca 5 minutter.

Sikt i mel og bakepulver.

Bland med store tak og ha i en form på 26cm.

Stekes på 175g i 25-30minutter.

Avkjøl kaken. Skjær den i tre deler. Pensle på eplejuice.

Bre ett lag med pisket kremfløte over kakebunnen.

Ha på ett lag med oppkuttede jordbær.
Ha på neste lag, pensle med juice, ha på lag med krem, ha på kiwi skiver og legg på kaketoppen. 
Bre ett lag med krem rundt hele kaken og på toppen av kaken.
Kjevle ut marispan og legg på. Dekorer på ønsket måte.

Jeg dekorerte med en sol,

Et grønt fjell, små blomster,

Pyntet også med en liten sommerfugl :)

Slik ble mikke og minnie kaken min :)

Fikk til og med kjøpt en ordentlig kakeeske, og snille Petter skrev på boksen :)


2 kommentarer:

  1. Marthe Marie Kristoffersen14. oktober 2013 kl. 06:51

    Så utrolig flink du er! Så gøy å kunne lage slike kaker :-)

    SvarSlett