Babyshower Sugarcookies


God dag :)

For en stund tilbake fikk jeg noen cookie plungers som jeg hadde kjøpt på ebay :D! Tenkte at disse måtte jeg bare prøve. Bestemte meg for å lage noen enkle sugarcookies. 

Dette trenger du:
250g Mel
200g Sukker
120g Smør
172ts Salt
1/2ts Bakepulver
1 Eggeplomme
1 Egg
1ts Vaniljesukker

Kjør smøret mykt i en kjøkkenmaskin.

Tilsett sukker og kjør det på middels hastighet i 2 minutter.

Tilsett egget og plommen og bland videre.

Sikt sammen alt det tørre.

Rør melblandingen inn i  smøret, og bland på lav hastighet til nesten alt melet er blandet inn.
Ta deretter ut deigen og legg på en benk med mel på. Arbeid videre med deigen til du får en jevn deig.

Legg deigen i en plastikkpose og ha i kjøleskapet i 2timer.

Rull deigen ut på en benkeplate, og bruke disse søte små plungerene til å lage kjeksen din. Disse fåes kjøpt blant annet hos cacas.no, men jeg kjøpte mine på ebay.com

Stek i ovnen på 175g i 10minutter.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar