17.Mai kake

Da jeg ikke rakk å lage en kake til 17.Mai, og vi skulle ha grillfest med familien 18.Mai, laget jeg en 17.Mai kake den 18.Mai :D

Hadde bare 1time på meg til å slenge sammen en kake, så valgte sjokoladekake med hvitsjokoladekrem, godt og enkelt!
Dette trenger du:

4 dl sukker
1 dl kakao
3 dl hvetemel
¾ ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
200 gr smør
4 egg

Smelt smøret og la det avkjøles. Bland smøret sammen med resten av ingrediensene utenom eggene. Når dette er rørt sammen har du i ett og ett egg og rører godt. 

Ha røra i en rund 24cm form og stek på 175grader i 35minutter på nederste rille.

Jeg hadde ett lag med hvit sjokoladekrem i midten av kaken, og som topping på kaken.

Pyntet kaken som det norske flagget med jordbær og blåbær, og brukte en sprute pose til å toppe alt.

Oppskrift på hvitsjokoladekrem finner du her, laget 1 1/2porsjon. 




Veldig god, men noen syntes det var litt mye krem, men dette syntes jeg bare er godt :D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar