Hollywood

Forrige helg var jeg i 30-årsslag med Hollywood tema! Det er en veldig utfordende kake, men ble fornøyd med sluttresultatet:) Jeg laget 4 kakebunner i 4 forskjellige farger.

Dette trenger du:
175g mel (700g)
2ts bakepulver (8ts)
1/4ts salt (1ts)
113g smør (452g)
200g melis (800g)
8eggehviter (16eggehviter)
1ss vaniljesukker (4ss)
1dl fløte (4dl)
1/8ts siton (1/2ts)

Pisk sammen eggehviter og melis til marengs. Ca 10min. Bland deretter i alt det tørre og bland godt. Tilsett fløte, smeltet smør og siton og bland godt. Ha i ønsket farge på kaken. Ha det i en rund for, 26cm. Stek i 30-40minutter på 175grader.

Jeg laget denne røra 4 ganger med fargene rød, grønn, blå og gul :) 

Deretter laget jeg sjokolademousse, vaniljekrem og italiensk marengs. Oppskrifter finner du her:

Jeg hadde planer om å dekke kaken med hvit fonandt, men fikk ikke tak i det i tide. Derfor kledde jeg kaka med italiensk marengs.

Pyntet den Hollywoodstyle!


Kaken ble litt tyngre enn forventet, så kremen rant litt ut igjen. Hadde resten av kremen i skåler ved siden av kaka :P





Bursdagsbarna :)





1 kommentar:

  1. Perfekt og tøff kake !!!! Tusen takk!!! Å den var knallgod!

    SvarSlett