Pregnant Belly Cake


God dag alle sammen! 
Jeg nå vært i babyshower, og selvfølgelig måtte jeg lage en pregnant belly cake. Det er en kake jeg har lenge hatt lyst til å lage, og nå fikk jeg endelig kjangs til det :)
Dette trenger du:
1 Cacas Figurform fotball, denne blir brukt til å lage magen. (http://www.cacas.no/Produkt/2105-2044)
1 Cacas Kakeform Ball, disse blir brukt til å lage puppene. (http://www.cacas.no/Produkt/2105-6506)

Lys sjokoladekake
3 Egg (x3)
3 dl Sukker (x3)
3 dl Mel (x3)
1,5ts Bakepulver (x3)
1ss Kakao (x3)
1 dl Vann (x3)

Du trenger totalt 3 porsjoner av dette, men jeg liker å lage det i tre forskjellige porsjoner og ikke alt på en gang. Fremgangsmåten på sjokoladekaken finner du her.

3Porsjoner hvit sjokoladekrem, oppskrift finner du her.

2Porsjoner marshmallow fondant, oppskrift finner du her.

Fyll alle formene med sjokoladekake, la det avkjøle. 

Skjær kakene i flere lag, og fyll med hvit sjokoladekrem. 

La en liten sjokoladekule på toppen av magen, som blir navlen.

Føttene laget jeg noen dager før av marshmallow fondant, slik at de rekker å stivne litt.


Legg føttene på siden av magen. 

Laget ett lite flagg og en liten baby elefant av marshmallow fondanten.

Kle hele kaka med marshmallow fondant. Satt av en liten bit med fondant, og farget den rosa. 

La et rosa bånd over magen. Og laget noen små rosa blomster til å pynte nederste delen av kjolen. Pyntet også mye av kjolen med små hvite perler. 


Jeg syntes det ble så søtt med de små føttene som stikker ut av magen :)

Fikk mye skryt av kaken :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar