Lightning McQueen Kake

Prøvde meg på en Lightning McQueen kake. Den er egentlig ganske enkel, men da jeg ble veldig sliten av å lage prinsesse kaken ble den ikke like bra som forventet.

Dette trenger du:
3 egg
4dl sukker
3dl mel
2ts vaniljesukker
4ss kakao
150g smeltet smør

Fyll:
En porsjon med sjokoladekrem som du finner oppskrift på her.

Du trenger også marsipan, sukkerpasta eller fondant.

Sett stekeovnen på 180grader.

Start med å piske egg lett sammen. Ha deretter i sukker og bland lett med håndvisp.
Sikt deretter i mel, vaniljesukker og kakao og bland godt.
Smelt smør og ha i røra.

Ha røra i en 24cm form. Stek i ca 20-30minutter.

Når kaken er ferdig avkjøler du den, og lager en porsjon til.
Stek en kake til. Du trenger to stk da den er ganske tynn, så du får litt høyde på kaken.

Når begge kakene er avkjølt, skjærer du de til. her kan du se bilder på hvordan man skal skjære til kaken.

Bre sjokolade krem imellom lagene på bilen, og over hele bilen. Til slutt brer du over marsipanen, sukkerpastaen eller fondanten.

Pynt deretter kaken slik at den ligner på McQueen.



Slik ble min seende ut. Detaljene ble ikke så fine, da jeg var så sliten at jeg ikke orka å gjøre noe mer enn det jeg trengte. Sverre ble med mammaen sin for å hente kakene, og han syntes den var fin :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar