Hjemmelaget pistage og sjokolade iskrem

Helt siden jeg var en liten jente har jeg alltid elsket pistage is!! Jeg husker jeg først smakte pistage "is" etter mamma hadde hatt besøk. Var bare litt smelta is igjen i boksen, og det så så godt ut, så jeg måtte smake!! Nå har jeg bestemt meg for å prøve å gjenskape den gode pistage is smaken. Dette er en pistage is med sjokolade. 

Dette trenger du:
3egg
100g sukker
1/2 vaniljestang
5dl fløte
150g pistage nøtter
200g dronning sjokolade (44%kakao)

     Ta skallet av nøttene.
                   Prøv å ta av så mye av skallet som mulig.         Mal nøttene til pulver.

Rasp sjokoladen, bruk samme størrelsen som man rasper ost med. Bland sjokoladen sammen med pistagen.

Lag eggedosis av egg og sukker. Lag krem av kremfløten og bland deretter eggedosis og krem sammen. Ha i vaniljefrøene.

Ha i sjokolade og pistage blandingen i eggedosis blandingen.

Bland godt og sett i frysa i minimum 5 timer.

Ble litt mye pistage, men veldig veldig god :D!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar