Kurs - Cookie Monster Cupcakes og Veske kake

Idag har jeg hatt besøk av to søte jenter på 13år, som har vært på kurs hos meg. Dette er det første bakekurset jeg noengang har hatt, så var veldig spent på hvordan det skulle gå. Jentene, Anine og Jenny, kom til meg rundt tre tiden. Jeg laget cupcakes`a dagen før, da vi skulle lage en sjokoladekake sammen.

Her lager jentene sjokoladekaken.

Utrolig flinke.

Legger et lag med smørkrem på toppen av cupcakesa. Her brukte vi en spiseskje.


Vi farget kokkos med blå gel farge.

Rull toppen av cupcakesa i den blå kokkosen. Del kjeks i halve, og sett den inn i midten av cupcakesa.

Her lærer jentene å farge marsipan. Vi brukte marsipan til å lage øynene til Kakemonsteret.

Brukte denne sjokoladekake oppskriften. Bruk en form på 26cm. Når kaken er stekt og avkjølt deler du kaken på midten.

Skjær også de halve delene på midten, slik at du får fire deler.

Her farger vi marsipan som vi skal ha på veska.

Legg et lag med hvit sjokoladekrem imellom hvert lag.

Oppskrift på hvit sjokolade finner du her

Legg også et lag med krem på toppen av den ene kaken også. Reis kakene på høykant. Dekk ett lag med krem rundt hele kaken. Kjevle ut marsipan og legg rundt kaken. For at kantene skal treffe, kan det hende man må bruke saks og kniv for å skjære til kantene. Vi laget pute merke foran og på sidene av kaken. La gull farget marsipan som søm rund hele vesken. Laget glidelås og håndtak. Håndtakene var litt ustødige, da jeg ikke hadde noe inni. Her vil jeg bruke ståltråd inni marsipanen så den blir litt mer stabil.


Slik ble veskekaken vår. 



Her er cookie monster cupcakes, og alle disse ble laget kun av jentene. Utrolig flinke.


Jentene og jeg var stor fornøyde med resultate på både kake og cupcakes. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar