Daim iskrem


God ettermiddag alle sammen! 

Håper dere alle har hatt en super juleferie. Det har hvertfall jeg. Nå er jeg tilbake i leiligheten min i Kongsvinger etter noen fantastiske uker i Sandefjord :) 

Idag tenkte jeg å vise dere hvordan man lager denne daim isen. Den er fantastisk god og kremete på smaken. 




Denne flotte boksen fikk jeg til jul, og passer seg utmerket til å oppbevare is i :) Denne får man kjøpt hos KID!

Dette trenger du
2 Egg
4 Eggeplommer
200 g Melis
5 dl Fløte
150 g Daim sjokolade


Ha egg, eggeplommer og melis i en bolle.

Miks det sammen på høy hastighet i 10minutter, til det blir tykt og fluffy.

Lag deretter krem av fløten i en annen bolle.

Bland kremen og eggekremen godt sammen.

Knus daimen til smuler.

Ha daimen deretter i isblandingen.

Rør det godt sammen.


Ha isen i en skål eller boks og sett den i fryseren i noen timer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar