Oreo Kake



Godt nyttår alle sammen!!!

Nå er det 2014, og jeg håper dere alle hadde en super fin feiring igår! Jeg feiret sammen med min forlovede og noen gode venner, hadde det super koselig.

Til dessert hadde jeg laget cookies, og denne utrolig gode oreo kaken.

Dette trenger du:
2pk Oreo kjeks
100g Smeltet smør
200g Philadelphia Kremost (Naturell)
2,5dl Melis
3dl Fløte
2,5ss Sukker
1pose Sjokolademousse (eller hjemmelaget)
3dl Melk (hvis du bruker pose mousse)

Knus 1pk oreo kjeks til bittesmå smuler. Ha deretter i 100g smeltet smør og bland det sammen. Ha kjeksblandingen i ønsket form, ca 24cm. Sett i kjøleskapet.

Ha kremost og melis i en bolle. Miks det sammen med en mixmaster til det blir fluffy. 

Lag krem av fløten i en annen bolle. Ha halvparten av kremen oppi kremost bllandingen og bland godt.

Ha 1pk grovknust oreo oppi kremost blandingen. 

Ha kremost blandingen oppi formen din, og sett tilbake i kjøleskapet.

Lag sjokolademoussen. Fremgangsmåte står beskrevet på posen.

Ha sjokolademoussen oppi formen din, og sett tilbake i kjøleskapet.

Ha til slutt på det siste av kremen på toppen av kaken. La kaken stå en time i kjøleskapet før du serverer den.


Pynt den som du ønsker, jeg hadde bare litt sjokoladesaus på toppen :)

Kaken var en kjempesuksess!!! 

Forloveden min syntes hvertfall den var god!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar