Double Hearted Cake

Jeg kjøpte meg en ny kakeform på Nille igår til bare 40kr!  Ville prøve å pynte en slik form, og laget derfor en helt enkel sjokoladekake og pyntet den med litt forskjellige teknikker bare for å prøve meg litt.


Kakebunn
150 g mykt, brunt sukker
100 g sukker
2 eggeplommer
2 egg
25 g smør
1 ¾ dl melk
175 g hvetemel
25 g bakekakao
2 ts bakepulver

Sette stekeovnen på 170 grader varmluft. 
Denne oppskriften brukte jeg til min double hearted kake, men kan også brukes til to rundformer på 22cm. 

Ha brunt sukker og hvitt sukker sammen med 2eggeplommer og 2egg i en miksmaster, og miks til det blir en luftig eggedosis. 
Smelt smøret i en kjele og ha i melken. 
Bland sammen hvetemel, kakao (eventuelt oboy) og bakepulver. 
Når eggedosisen er ferdig, blander du i melken og smøret mens mikseren går. Skru den av og ha i melblandingen. Rør røra sammen med en slikkepott og fordel røra i den formen du vil bruke. Stek kaken(e) i ca 20-25 minutter. Bruk en gaffel for å sjekke at den er godt gjennomstekt, og avkjøl på rist når den er ferdig. 
Litt dårlig kvaitet på bilde da det er tatt med mobilen. 
Prøvde meg med litt forskjellige ting, og syntes den ble ganske fin til slutt. Laget to marsipanroser, og mange små røde marsipan blomster med små perler på, I <3 U også laget ut av marsipan, og hvit Royal Icing på resten av kaken. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar