Påske Banankake

Nå er det påske og jeg har min siste dag på jobb imorgen før jeg har en hel uke med ferie :) Jeg tenkte jeg skulle bake en påske kake og ha med på jobben imorgen. Valgte å bake en banankake med sjokolade krem, og pynte den med litt gul marsipan, noen harer og egg :)

Dette trenger du:
4 egg
3 dl sukker
150 g smør
4 ss melk
1/2 ts salt
2 ts vaniljesukker
4 modne bananer
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver


Sett stekeovnen på 170grader.



Pisk egg og sukker til en god og luftig eggedosis. Smelt smøret og bland dette godt inn i eggedosisen. Tilsett deretter melk, vaniljesukker og salt. Most deretter bananene med en gaffel eller en mikser og ha dette i røren. Sikt inn mel og bakepulver i røren. Bruk en 24cm rundform og stek i 40-45minutter.



Lag deretter sjokoladekrem som du finner her.



Når kaken er ferdig deler du kaken i to og brer sjokoladekremen over kakebunnen og legger kaketoppen på plass. Bre deretter resten av kremen rundt og oppå kaken. Til slutt brer du marsipan med tilsatt konditor farge over kaken. Jeg lagde deretter Royal Icing som du finner her og tilsatte grønn konditor farge for å lage "gresset". Pyntet med påskesjokolade som man får kjøpt i butikken, og skrev tilslutt "God Påske" med smeltet sjokolade :) 


  • Sånn ble kaken seende til slutt :) Ikke helt som jeg hadde forventa, men ganske fornøyd :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar