Suksessterte

Jeg har tilbragt en del til på kjøkkenet. Jeg er ikke noe spesielt flink til å bake, men det jeg baker smaker godt og ser for det meste flott ut. Jeg har lyst til å dele mine kaker og etterhvert desserter med andre.

Kaken som fikk meg til å bli interessert i baking var suksess terte.


(Bilde fra google images)

Til mandelbunn: 

150g Fin hakkede mandler
150g Melis
4 Eggehvite

Til Suksess kremen:

4 Eggeplommer
1dl Fløte
150g Smør (Melange smaker best)
125g Sukker
1ts Vaniljesukker

Sett stekeovnen på 160 °C i ca 35minutter. Stikk en gaffel i midten av kaken, hvis den kommer ut tørr så er den ferdig. Bruk en rund form på 24cm, hvis du vil ha en tynnere mandelbunn kan du bruke en større form. 

Bland eggehvitene med en mixmaster til det stivner. Du skal kunne snu bollen oppned uten at det detter ut. Bland så i mandlene, og til slutt melisen.  

Smelt smøret i en kjele. Når det er smelta heller du i fløte, sukker og vaniljesukker og blander det godt. Til slutt har du i eggeplommene. For å oppnå best mulig resultat burde man gjøre det i denne rekkefølgen. Kok opp kremen på lav varme til den tykner. Den har lett for å brenne seg i bunn, så rør godt hele tiden. Når det er tyknet så sett den til avkjølning i fryseren i noen timer. 

Sett kaken på serveringsfat og bre kremen over. 

Man kan også lage en enkel sjokoladekrem og ha ett tynt lag før man har på suksesskremen. Du kan gjøre det så enkelt som å smelte en god sjokolade, eller bruke en annen sjokoladeoppskrift. Dette laget med sjokolade burde ikke være mer enn 1 halv cm tykk. 

Enjoy!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar