Makroner

Jeg har egentlig aldri syntes makroner har sett noe godt ut, men igår bestemte jeg meg for å prøve meg.
Var ganske fornøyd og det smakte godt :)

Dette trenger du:
200g Melis
140g Mandler (uten skall)
3stk Eggehvite

Dette holder til ca 40 små makroner. Sett stekeovnen til 140 *C.
Kok mandlene i en kjele til skallet av mandlene løsner. Fjern skallet og la mandlene tørke en god stund. Helst 24t. Kvern mandlene så de blir finmalt, og sikt det sammen med melis i en bolle. Stivpisk eggehvitene. Og rør alt sammen med en slikkepott. Tilsett eventuelt konditorfarge.

Hvis man ikke har et makronbrett, så kan man tegne ønsket størrelse på et bakepapir.

La makronene ligge i romptemperatur i 20-30minutter før du steker dem. Små makroner stekes i 10-12 minutter, mens større stekes i 18-20minutter.

Legg gjerne makronene 2dager i kjøleskapet, da får de veldig god og sterk smak. 



Sånn ble min første runde med makroner seenede ut, og de smakte ganske godt. 


Jeg brukte rød konditorfarge og sjokoladekrem til mine makroner.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar